Recap 2017

It’s the time of the year, the annual blog post! πŸŽ‰

I guess one thing that I regretted the most in 2017 was I stopped blogging ever since the evilest decision done by Photobucket lol (and not updating more highlights of my 2017). I felt bad as I wanted to rewind back the amazing things I’d done in 2017, I only recovered 30% of them.

I would say that 2017 is a year I felt so unachieving lol. It felt like I was just living aimlessly, without a direction and just go with the flow (which I also regretted badly). However, 2017 is definitely yet another year of finding myself and what I really want as well as understanding myself.

RECAP 2017

🌹🌹🌹🌹🌹

🐝🐝🐝🐝🐝

1) I developed yet another short but exciting hobby which is painting. It used to be cooking in 2016 haha. How much I’d evolved. But it ended in about 3 months? Haha.

2) Took a month hiatus away from home and resided in a countryside lol.

Really excited cos I get to rode on a motorcycle lol

🌻🌻🌻

And of course, the trip was rather bittersweet but let’s focus on the good side. I was blessed with wonderful cousins and new friends from church and school in which I almost enrolled to lolll. It was the people that I met along the whole journey made me keep wanting going back again. Thanks for the memories πŸ’–

3) Moved to Singapore πŸ‡ΈπŸ‡¬

I appreciate the rush decision I made for coming to this city because it was definitely another level of achievement unlocked. I used to think that I am very independent until I finally came to SG and I truly get to know what’s like to be really independent. Paying rent & bills, going to places, deciding 3 meals per day.

I learnt to appreciate and enjoy time alone. Shop alone, ktv session alone, going to library alone and going to events and carnivals alone.

And I recently went for a trail alone βœ” achievement unlocked 🌡

Not to be forgotten that I learnt to travel alone from SG to KL twice alone (and numerous unfortunate events happened lol).

SG is really near to home and culturally *almost similar to Malaysia, I don’t think SG is much a challenging country for me, maybe if I were to be given another chance, I would like to challenge another entirely different country.

4) Stayed single for the whole 2017, happily 🌹

It was a little too late but in July 2017, I finally learnt that my toxic relationship in the past was not entirely one sided wrongdoing. Or I wouldn’t even say that there’s right or wrong. In the past, ppl around asked me why my last relationship ended, I would tell them because my ex cheated. But when I really started to look in my own flaws in the relationship, I realize that I am as well, falling out of love in the relationship. Or should I say, there’s no love but only memories which I was afraid to let go. Yes, I was falling out of love in that toxic relationship.

Thinking back, it was rather a blessed event in my life for God has given me a chance to lives better. I always always always tell my friends and ppl around me that I am so grateful and so blessed to end this relationship.

Because of my failed relationship, I get to really focus on myself. I used to think about him when I made whatever decision but no more and that I finally get to experienced so many wonderful things happened around me. I learnt to give even more time to myself and love myself more. My past relationship was rather suffocating and now I could say that I FEEL FREE!

I have a bucketlist of what I wanted to do alone and I almost completed it!

In 2017, I was selfish. I didn’t let anyone to get into my way because I was entirely focusing on myself (but I’ve this little attraction on X tho lolll only to remind myself to improve myself before talking about relationship and wada wada…) so yeap, expect me to be selfish in 2018 as well.

5) Listened to my heart

My proudest moment in 2017 was finally listening to my heart and what it wants. I WANT TO BE A CABIN CREW!! I’d failed twice interviews with SIA and Qatar. Failing was painful but giving up is even more painful. But being able to join the interviews was another blessing given to me, another reason for me to be grateful! Only after failing, I learnt to stand back and keep going!! 🌱

6) First concert

Eddy Kim, Red Velvet and Shinee!

7) Lose 4kg!! (finally losing weight 😭)

I’m so proud of myself in losing 4kg in a month and half 😭 And I started going to gym (although I skipped 3 weeks dy lollll).

I would like to say, 2017 is has to be one of the worst year but as usual, as bad as it would be, everything that happened will be a good one.

🌹🌹🌹🌹🌹

Time for resolutions before I make an ending to this post.

I know there’s a lot people out there dissed on what they claimed is ‘stupid’ resolutions lol but I love doing it and I’ve been doing for years! πŸ˜‚

For me, making resolution is somewhat like a direction for me and a reminder to not live aimlessly again haha. Looking back to every of my annual recap & resolutions blog post made me feel proud of myself even if I was able to crossed one resolution out of 582184. Being able to achieve at least one is better than living aimlessly.

Well, everyone has their own opinion tho and I enjoy doing it πŸ˜€ so no need diss ya cos we don’t diss you all that don’t have any sort of resolution, hao bu hao?

1) Try unlock my single bucketlist as much as possible lol (fine dining alone, USS alone & et cetera)

2) Be a cabin crew!!!!!

3) Try more different eyeshadow colours hahaha!! (bcos i am hooked with anything pink and shimmer)

4) xxx 🌹

THANK YOU πŸ’–

Not forgotten, for my 3 best friends who stayed thru thicks and thins, cheers to another year of friendship and do remember that I’ll always love you all 🍻

To new friends, I’m grateful to get to know each and everyone of you.

To all my real friends out there, thank you for planted a smile or two on my lips for the year 2017, you guys are amazing.

And to my family, thank you for your supports on every of my decisions.

To 2017, thank you for the bittersweets days and wonderful lessons.

2018, I am ready for more abundances! 🌹

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s